Laskujen käsittelyn prosessit, kuten kaikki muutkin prosessit, on hyvä aika-ajoin kyseenalaistaa ja pohtia uudestaan. Tehdään kuten aina ennenkin- ajatus kannattaa aina välillä hylätä.
Perusprosessien täytyy olla luotettavia ja toimia huomaamattomasti taustalla. Ne eivät saa aiheuttaa säännöllistä selvittelyä ja ”penkomista”. Tällainen on merkki jostain prosessin viasta.
Lisäksi meidän mielestämme, prosessin pitää olla tehokas. Kustannus per lasku on oltava laskevan suuntainen. Samalla täytyy toki huomioida muut tekijät, työhyvinvointi tärkeimpänä.
Toisin sanoen, tehokkuutta ei saa kasvattaa ihmisten kustannuksella.
Olemme vahvasti sitä mieltä, että tehokas prosessi on samalla myös työntekijäystävällinen. Turhia työvaiheita ei ole, asiat tehdään kerralla valmiiksi, manuaalinen työ on karsittu minimiin eikä virheitä tarvitse etsiä ja selitellä. Hommat sujuvat hienosti normaalin työajan puitteissa!
Kaiken lisäksi, tähän tavoitteeseen on helppo päästä. Itsestään heikon prosessin parantaminen ei tapahdu, sitä on turha kuvitella. Mutta kun hetkeksi pysähtyy ja kiipeää fillarin selkään, helpottuu matkanteko kohta kummasti.